• تهران، خیابان سهروردی جنوبی، خیابان ملک، کوچه فرهومند، پلاک 1، واحد 4

بوستر پمپ دور متغیر


بوستر پمپ دور متغیر

بوستر پمپ دور متغیر یکی از انواع بوستر هایی است که خصوصا در استخر مورد استفاده قرار می گیرد. این بوستر کمترین میزان صدا را تولید می کند. با وجود اختلاف قیمت بوستر پمپ دور متغیر می توانید اطمینان داشته باشید که در طول استفاده از این دستگاه، هزینه های انرژی شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

اگر می خواهید هزینه های کسب و کار یا ویلای خود را کاهش دهید، بهترین کار جایگزین کردن بوستر متغیر با نمونه بوستر های قدیمی است. بوستر دور متغیر از یک موتور جدید و کارآمد استفاده می کند و عملکردی فوق العاده دارد.

یکی از مهم ترین کاربرد های دستگاه بوستر، افزایش فشار آب است. در این مقاله قصد داریم درباره ماهیت بوستر دور متغیر، تفاوت قیمت بوستر پمپ دور متغیر با محصولات مشابه، مزایای بوستر پمپ دور متغیر و در نهایت انواع پمپی که در استخر استفاده می شوند، صحبت کنیم. در صورتی که در خرید و انتخاب هر یک از بوستر های مخصوص استخر تردید دارید، این مقاله می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.


خرید بوستر پمپ دور متغیر

فناوری بوستر پمپ دور متغیر در صنایع مربوط به استخر(آب گرم) یا پرورش آبزیان اهمیت زیادی دارد. با نگاهی به مزایای این دستگاه خواهید دانست که چرا وجود این دستگاه برای بسیاری از کسب و کار ها، انتخابی ایده آل است. در ادامه مقاله دلایلی برای انتخاب این نوع بوستر آورده شده است که هر یک از آن ها، می توانند در خرید بوستر پمپ دور متغیر به شما کمک کنند.

ما در مقاله های قبلی درباره بوستر پمپ آبرسانی توضیح دادیم برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.


صرفه جویی در هزینه

بوستر پمپ دور متغیر با سرعت های مختلفی طراحی و تولید می شود. این سرعت بر حسب چرخش در هر دقیقه متفاوت است. بوستر دور متغیر توانایی این را دارد که در هر دقیقه 3450 دور بچرخد تا عملکرد مناسبی داشته باشد.

وقتی سرعت دستگاه کاهش پیدا می کند، انرژی کمتری هم مصرف می کند. این عملکرد متناسب با قانون وابستگی پمپ طراحی شده است. این بدین معناست که مصرف برق به میزان 8 برابر کاهش پیدا می کند. این کارکرد پیامد هایی جدی در صرفه جویی مصرف انرژی دارد.


کاهش انرژی از طریق لوله کشی

وقتی آب درون لوله ها جریان پیدا می کند، با لوله ها اصطکاک خواهد داشت. با حرکت سریع آب، از اصطکاک در لوله ها جلوگیری می شود. در نهایت این عملکرد باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.


بهبود فیلتراسیون

در استخر برای کاهش باکتری و سایر آلاینده ها، فیلتر های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. وقتی سرعت حرکت آب بالا باشد، کیفیت عملکرد فیلتر هم افزایش پیدا می کند. افزایش سرعت آب در گردش، با استفاده از یک دستگاه بوستر دور متغیر به راحتی امکان پذیر است.


سر و صدای کم

یکی از مهم ترین مزیت هایی که انواع بوستر پمپ  دارد، بی صدا بودن آن است. علاوه بر آن وقتی بوستر با سرعت کمتری کار می کند، صدای کمتری هم تولید می کند. به این ترتیب با استفاده از دستگاه یک می توانید از جهت عدم وجود آلودگی صوتی اطمینان کامل داشته باشید.


موتور کارآمد تر

بوستر پمپ دور متغیر به دلایل مختلف برای یک استخر از ضروریات به حساب می آید. این بوستر با موتور هایی متفاوت نسبت به بوستر تک سرعته و دو سرعته تولید می شود. موتور دستگاه بوستر پمپ دور متغیر با عنوان موتور مغناطیسی شناخته می شود.

این موتور با ایجاد میدان مغناطیسی بین روتور و سیم پیچ ها یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. موتور های مغناطیسی راندمانی 90 درصدی دارند. این نکته بدین معناست که یک بوستر پمپ دور متغیر می تواند مصرف انرژی را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.


گردش آب بهتر

به دلیل هزینه های بالای انرژی، صاحبان استخر، حداکثر 8 ساعت در طول روز یا شاید کمتر، از این دستگاه استفاده می کنند. این نکته به این معناست که در بیشتر ساعت های روز، آب استخر راکد است. رکود در آب استخر باعث تجمع باکتری و رشد سایر آلاینده ها می شود.

وقتی آلاینده ها در آب استخر جمع می شوند، به کلر بیشتری برای از بین بردن آن نیاز است. در برخی از موارد، صاحبان استخری که از پمپ تک سرعته استفاده می کنند، فقط در شب آن را روشن می کنند تا هزینه های برق هم کمتر شود. این عملکرد، هم کارکرد چندان خوبی ندارد.

از طرف دیگر یک دستگاه بوستر پمپ دور متغیر برای مدت زمان طولانی تری تا 24 ساعت در شبانه روز، با هزینه و سر و صدای کمتر کار می کند و آب درون استخر را به گردش در می آورد. این گردش آب باعث سلامت هر چه بیشتر آب می شود.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره بوستر پمپ آتش نشانی دور ثابت هستید به این صفحه مراجعه کنید.


بوستر پمپ دور متغیر در مقابل بوستر تک سرعته

از اولین طراحی و تولید بوستر پمپ دور متغیر حدودا 15 سال می گذرد. استفاده از آن خصوصا در استخر های عمومی و خصوصی رواج پیدا کرد. مهم ترین مزیتی که این نوع بوستر دارد، به مصرف بهینه انرژی توسط آن بر می گردد.

عملکرد این دستگاه حدودا 90 درصد تخمین زده شده است؛ به این ترتیب تلفات انرژی برق کاهش پیدا می کند، گرمای کمتری تولید می شود و در نهایت موتور آن طول عمر بیشتری خواهد داشت. همانطور که در بالا گفتیم، بهره وری در انرژی گوشه ای از مزایای بوستر پمپ متغیر است.

این بوستر صدای بسیار کمی تولید می کند. کار کردن و استفاده از آب با خرید بوستر پمپ دور متغیر راحت تر است. پمپ در شرایط مختلف خود را تطبیق می دهد و سرعت آن تنظیم می شود.


قیمت بوستر پمپ دور متغیر

بوستر های دور متغیر که با نام پمپ های استخر هم شناخته می شوند، جریان آب را افزایش می دهند. اگر قصد خرید یک پمپ را دارید، مدل سرعت متغیر یک سرمایه گذاری و انتخاب هوشمندانه به حساب می آید.

این دستگاه علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، یک گزینه کارآمد و سازگار با محیط زیست است. بوستر سرعت متغیر این امکان را به شما می دهد تا متناسب با مکان، سرعت آب را افزایش دهید. این دستگاه توسط یک موتور آهنربایی تغذیه می شود.

بوستر های سرعت متغیر از نظر کیفیت، یک پله بالا تر از دستگاه های مشابه خود قرار می گیرند. با وجود اینکه قیمت بوستر پمپ دور متغیر از برخی از محصولات مشابه بالا تر است، با این حال می توانید اطمینان داشته باشید که هزینه های شما با استفاده از این دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

مجموعه ایران جهش مفتخر است تمامی خدمات مربوط به بوستر پمپ دور ثابت را در اختیار شما قرار دهد.


انواع پمپ استخر

در استخر برای پمپاژ و گردش آب، از پمپ استفاده می شود. این پمپ ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند. انواع پمپ هایی که در استخر استفاده می شود، شامل پمپ های تک سرعته، دو سرعته و سرعت متغیر هستند. پمپ های تک سرعته و دو سرعته قدیمی تر اند.

از آن جایی که پمپ استخر می تواند بیشترین مصرف کننده برق در خانه یا به طور کلی در استخر باشد، بهتر است نمونه های قدیمی را با بوستر پمپ دور متغیر جایگزین کنید. خرید بوستر پمپ دور متغیر یک سرمایه گذاری برای صاحبان استخر خواهد بود. در ادامه می توانید علاوه بر بوستر پمپ دور متغیر با 2 نوع دیگر دستگاه بوستر که نام بردیم، آشنا شوید.


پمپ استخر تک سرعت

کم هزینه ترین و پایه ای ترین بوستر استخر، همین بوستر تک سرعته محسوب می شود. این دستگاه با یک سرعت مشخص کار می کند و نمی توانید سرعت آن را تنظیم کنید. با توجه به اینکه امکان تنظیم سرعت در این دستگاه وجود ندارد، با سرعتی بالا تر از نیاز استخر کار می کند. باید گفت که بوستر تک سرعته کمترین کارایی را نسبت به 2 مدل دیگر دارد.


پمپ استخر دو سرعته

دومین مدل پمپ استخری که می توانید آن را با بوستر پمپ دور متغیر مقایسه کنید، بوستر دو سرعته است. بوستر دو سرعته نسبت به مدل قبلی سرعت بیشتری دارد. آن ها از مدل قبلی کارآمد تر هستند و هزینه اولیه بالاتری هم دارند. با این وجود نمی توانید حداکثر کارایی را از این دستگاه انتظار داشته باشید؛ زیرا امکان تنظیم آن با دبی خاصی وجود ندارد.


پمپ بوستر دور متغیر

بهترین گزینه برای پمپ های استخر، همین بوستر پمپ دور متغیر است. این بوستر بسیار کم صدا تر از پمپ های تک سرعته و دو سرعته است. بوستر پمپ دور متغیر می تواند در سرعت های متفاوتی تنظیم و استفاده شود.

قیمت بوستر دور متغیر نسبت به دو مدل بوستر قبلی بیشتر است ولی با استفاده از آن در دراز مدت با هزینه های عملیاتی کمتری مواجه خواهید شد.

در نهایت با استفاده از بوستر پمپ دور متغیر می توانید در صرف هزینه ها تا حد زیادی صرفه جویی کنید. این دستگاه با وجود موتور مغناطیسی و قوی کارکردی فوق العاده دارد. بوستر دور متغیر می تواند آب را در زمان مناسبی به گردش درآورد و از رشد باکتری و قارچ ها در سطح آب جلوگیری کند.

خرید این بوستر به منزله یک سرمایه گذاری مناسب و بلند مدت در هر استخر است. اگر می خواهید بهترین عملکرد را در کسب و کار خود داشته باشید، انتخاب یک بوستر دور متغیر پیشنهاد ما به شماست.همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه و بررسی قیمت دستگاه پمپ بپردازید.

کاربرد و مزایای بوستر پمپ دور متغیر

گاهی اوقات، فشار آب به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند، به طوری که مصرف‌کنندگان دچار مشکل می‌شوند و دبی آب ورودی به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. در چنین مواردی برای افزایش فشار آب می‌توان از بوستر پمپ دور متغیر استفاده کرد. این دستگاه یکی از تکنولوژی‌های جدیدی که بر اساس نامش، با دور متغیر طراحی و تولید شده است. در ادامه قصد داریم با بوستر پمپ دور متغیر و نکات مهم در زمان خرید بوستر پمپ دور متغیر بیشتر آشنا شویم:

کاهش صدای پمپ کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی جلوگیری از وقوع پدیده ضربه قوچ کاهش هزینه‌های نگهداری حذف جریان اضافی در سیستم آبرسانی ثابت کردن فشار آب سیستم

تامین فشار آب ثابت در سیستم‌های آبرسانی یکی از معضلات همیشگی مهندسان و متخصصان حوزه آب بوده است. یکی از کاربردهای اصلی بوستر پمپ دور متغیر، تنظیم فشار آب در یک محدوده مشخص و ثابت است. روشن و خاموش شدن الکتروپمپ‌های بوستر پمپ دور متغیر، نرم بوده و بر خلاف بوستر پمپ دور ثابت به صورت ناگهانی اتفاق نمی‌افتد. تغییرات سرعت در بوستر پمپ دور متغیر به صورت تدریجی و هماهنگ با تغییرات دبی صورت می‌گیرد. تغییر تدریجی سرعت در این بوستر پمپ‌ها موجب تنظیم فشار در یک مقدار ثابت می‌شود که ویژگی و کاربرد اصلی بوستر پمپ دور متغیر است. به طور کلی بوستر پمپ دور متغیر در موارید نظیر مراکز صنعتی و کارخانه‌ها، مزارع کشاورزی، ورزشگاه‌ها، چمنزارها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و پالایشگاه‌ها کاربرد دارد.

نکاتی درباره خرید بوستر پمپ دور متغیر

یکی از عواملی که قبل از خرید بوستر پمپ دور متغیر باید به آن توجه کنید، برند و شرکت سازنده آن است. توجه داشته باشید که قبل از خرید بوستر پمپ دور متغیر باید هد و دبی موردنیاز را اندازه بگیرید و برای این کار هم باید تعداد طبقات و واحدهای ساختمان و فاصله دورترین مصرف‌کننده سیستم را بدانید. جهت خرید بوستر پمپ دور متغیر به فروشگاه‌های مجاز و معتبر مراجعه کنید تا مطمئن شوید، دستگاهی که تهیه می‌کنید باکیفیت است و هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید، بیشتر از قیمت بوستر پمپ دور متغیر موردنظرتان نیست. خدمات پس از فروش و دریافت ضمانت‌نامه کالا از مواردی است که در زمان خرید بوستر پمپ دور متغیر باید به آن توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع بوستر پمپ های عمودی

اهمیت قیمت بوستر پمپ دور متغیر

در زمان خرید بوستر پمپ دور متغیر، ممکن است فکر کنید که چرا باید برای خرید چنین دستگاهی، هزینه بپردازید. برای پاسخ به این سوال، بهتر است بدانید که خرید بوستر پمپ دور متغیر نه تنها موجب افزایش هزینه‌ها نمی‌شود، بلکه خود عاملی برای کاهش هزینه است. خرید بوستر پمپ دور متغیر موجب کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری می‌شود. البته قیمت بوستر پمپ دور متغیر به عوامل متعددی بستگی دارد که برند و شرکت سازنده از مهم‌ترین آن‌ها هستند. یکی دیگر از عواملی که بر قیمت بوستر پمپ دور متغیر تاثیر می‌گذارد، تعداد الکتروپمپ‌هایی است که در آن استفاده شده‌ است. کیفیت تجهیزات و کاربرد هم تاثیر زیادی در تعیین قیمت بوستر پمپ دور متغیر دارند. بوستر پمپ دور متغیر یک دستگاه کاربردی برای افزایش فشار و ثابت نگه داشتن آن است. در زمان خرید بوستر پمپ دور متغیر بهتر است به فروشگاه‌های معتبری مراجعه کنید که نمایندگی رسمی برندهای معتبر جهانی هستند. طبیعتا چنین فروشگاه‌هایی، محوصلات باکیفیت و برندی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. قیمت بوستر پمپ دور متغیر با عواملی نظیر شرکت سازنده، کیفیت تجهیزات و تعداد الکتروپمپ ها مشخص می‌شود.