• تهران، خیابان سهروردی جنوبی، خیابان ملک، کوچه فرهومند، پلاک 1، واحد 4

بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی ساخته شده است تا مشکل کمبود فشار آب را برای همیشه برطرف کند. این دستگاه انواع مختلفی دارد. متناسب با نیازی که دارید و میزان فشاری که از دستگاه توقع دارید، می توانید هر یک از این دستگاه ها را انتخاب کنید.

دستگاه بوستر پره هایی دارد که آب را از آن ها عبور می دهد تا به شیرآلات ساختمان شما برساند. اندازه این دستگاه در بهترین حالت قرار دارد. شما می توانید بوستر پمپ آبرسانی ساختمان را در هر جایی قرار دهید و به راحتی آن را حرکت دهید.

هم وزن دستگاه سبک است و هم در کم حجم ترین حالت طراحی و تولید می شود. اندازه و ویژگی های دستگاه کاملا به ساختمان و نیاز های شما بستگی دارد. دستگاه بوستر به راحتی نصب می شود و در کاهش هزینه های شما نقش پررنگی دارد.

اگر در ساختمان با طبقات زیاد زندگی می کنید، احتمالا ساکنین طبقات بالا با مشکل افت فشار آب به طور جدی برخورد خواهند کرد. هر چقدر میزان فشار آب افزایش پیدا کند، زندگی در ساختمان راحت تر و لذت بخش تر خواهد شد.

اگر درباره خرید دستگاه بوستر تردید دارید یا آشنایی کافی با ویژگی ها و مزایای آن ندارید، این مقاله می تواند تا حد زیادی راهگشا باشد. در ادامه می توانید درباره ماهیت دستگاه بوستر پمپ آبرسانی، مهمترین مزایای آن، کاربرد ها، دلیل اهمیت استفاده از بوستر، زمان استفاده از بوستر و چک لیستی برای قبل از خرید دستگاه مطالعه کنید.


خرید بوستر پمپ آبرسانی

یک دستگاه بوستر برای افزایش فشار آب و بهبود سرعت مطلوب آن یک گزینه پیشنهادی است. گاهی یک پمپ نمی تواند فشار لازم را ایجاد کند. برای اینکه به خوبی با این دستگاه آشنا شوید، بهتر است با چیستی آن شروع کنیم و چگونگی خرید بوستر پمپ آبرسانی را به شما اطلاع دهیم.

بوستر مانند یک پمپ تقویت کننده عمل می کند که واسط بین منبع آب با خروجی آن یعنی شیرآلات است. این دستگاه می تواند آب را از منبع بگیرد و آن را تحت فشار قرار دهد تا فشار آب مورد نظر را ایجاد کند.

طیف وسیعی از کاربرد ها و صنایع وجود دارند که در آن ها از بوستر پمپ آبرسانی استفاده می شود. به عنوان مثال جا به جایی آب در ساختمان های بلند که به هد فشار بالایی نیاز دارد. آبپاش ها و سیستم های آبیاری هم گاهی به فشار بالا برای آبیاری کردن باغ و باغچه نیاز دارند.

سیستم بوستر می تواند عملیات آبیاری را با فشار و قدرت انجام دهد. اگر بخواهیم به کاربرد های صنعتی این دستگاه اشاره کنیم، باید از این موارد نام ببریم: فیلتراسیون، تهویه مطبوع، تغذیه دیگ بخار و موارد بسیار دیگر.

تا به این جا به نمونه هایی از کاربرد این دستگاه اشاره کردیم. بوستر پمپ با افزایش جریان کم آب در سیستم های آبی یا تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این بوستر آب را از مخزن ذخیره آب به ساختمان های تجاری یا خانه ها منتقل می کند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره قیمت پمپ آتش نشانی هستید به این صفحه مراجعه کنید.


بوستر پمپ آبرسانی خانگی

یک دستگاه بوستر پمپ آبرسانی می تواند فشار آب را در سطح خانه افزایش دهد. گاهی سیستم آبرسانی شهری نمی تواند آب با فشار کافی را برای یک ساختمان ایجاد کند. در این جا یک بوستر فشار آب مورد نیاز را از منبع به خانه ها می آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پمپ آب دیگ بخار با ما تماس بگیرید.


بوستر پمپ آبرسانی و مزایای آن

بدیهی است که آب بخش مهمی از زندگی روزمره شما را تشکیل می دهد. حمام کردن، شستن ظرف، آبیاری چمن و بسیاری دیگر از کار ها به آب نیاز دارند. فشار آب جنبه مهم استفاده از آب است که گاهی افراد با چالش هایی درباره آب مواجه می شوند.

بوستر پمپ یکی راه های سریع و آسان برای افزایش فشار آب و استفاده راحت از آن است. بوستر پمپ نوعی پمپ گریز از مرکز یا سانتریفیوژ محسوب می شود. بوستر پمپ آبرسانی فشار آب را برای کاربران افزایش می دهد.

با وجود این دستگاه هر تعداد از افراد ساکن در ساختمان می توانند به صورت همزمان از آب استفاده کنند، بدون اینکه نگران افت فشار باشند. اگر با دستگاه بوستر آشنایی کافی را ندارید، بهترین کار این است که مزایای آن را بدانید.

مهم ترین کارکردی که این دستگاه دارد، افزایش فشار آب برای یک ساختمان است. افت فشار آب برای ساختمان ها می تواند آزاردهنده باشد؛ بنابراین با نصب یک بوستر پمپ آبرسانی می توانید اطمینان داشته باشید که فشار آب به یک حالت ثابت و رضایت بخش می رسد.

مجموعه ایران جهش مفتخر است تمامی خدمات مربوط به بوستر پمپ دور ثابت را در اختیار شما قرار دهد.


بوستر پمپ آبرسانی و چگونگی خرید

به یاد داشته باشید که پمپ آبرسانی فشار کم خروجی آب می تواند دلایل زیادی داشته باشد. همیشه دلیل فشار کم به منبع آب بر نمی گردد. قبل از خرید و نصب بوستر پمپ آبرسانی باید بررسی کنید که فشار کم آب ناشی از موارد زیر نباشد:

گرفتگی لوله ها می تواند باعث کم شدن فشار آب بین ورودی سرویس و نقطه مصرف شود. این مشکل معمولا در تاسیسات قدیمی و مستهلک بیشتر اتفاق می افتد.

لوله های کم حجم، یک مشکل رایج از طراحی ضعیف در لوله کشی محسوب می شود. این نکته هم همچون گرفتگی لوله ها عمل می کند.

این امکان وجود دارد که یک شیر قطع نیمه بسته داشته باشید که باعث افت فشار می شود. راه حل این مشکل باز کردن این شیر معیوب است.

هر یک از موارد بالا ممکن است باعث افت فشار شود. قبل از اینکه درباره خرید هر دستگاهی اقدام کنید، بررسی این موارد را در برنامه خود داشته باشید.


بوستر پمپ آبرسانی و اهمیت استفاده از آن

هر روزه تعداد جمعیت در کشور افزایش پیدا می کند. ترکیب رشد جمعیت و توسعه شهری به معنای مصرف بیشتر آب است. در این شرایط نیاز و تقاضا برای آب از بین نمی رود و باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از کاهش فشار آب انجام دهید.

واحد های بوستر پمپ آب بخشی از این راه حل هستند. واحد های بوستر پمپ آبرسانی امروزی در مقایسه با واحد های سنتی تا 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. این هم برای محیط زیست مفید خواهد بود و هم هزینه های ساختمان یا محل کار شما را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.


بوستر پمپ آبرسانی و زمان نیاز آن

فشار آب کم یا ضعیف اساسی ترین دلیلی است که می توانید با اتکا به آن یک دستگاه بوستر تهیه کنید. دلیل دیگر آن می تواند این باشد که جریان آب در اطراف ساختمان یا خانه دچار نوسان است؛ همچنین آب در شیرآلات جریان پیدا نمی کند.

کاربرد های فراوانی برای این دستگاه وجود دارد. ساختمان هایی مثل مدرسه، هتل، ساختمان های مسکونی و ساختمان های صنعتی می توانند از دستگاه بوستر استفاده کنند. با وجود تفاوت در کاربرد های دستگاه بوستر، هدف استفاده از آن همچنان ثابت باقی می ماند.

ویژگی های یک ساختمان، نیاز به یک دستگاه بوستر پمپ آبرسانی را تعیین می کند. به طور مثال ساختمان های تجاری بزرگ با طبقات متعدد قطعا به یک دستگاه بوستر نیاز دارند. معمولا در ساختمان های بزرگی مثل هتل از دستگاه های بوستر پمپ آبرسانی بزرگ دو قلو یا سه قلو استفاده می شود.

این دستگاه از طبقه پایین تا وسط ساختمان ها نصب می شوند. با این عملکرد می توانید اطمینان داشته باشید که میزان فشار آب از طبقه همکف تا طبقات بالا رضایت بخش خواهد بود. اگر شما مدیر یک هتل یا ساختمان مسکونی هستید و ساکنین خصوصا در طبقات بالا از افت فشار آب شکایت می کنند، احتمالا به یک واحد بوستر پمپ آبرسانی نیاز دارید. سرمایه گذاری روی سیستم بوستر آب می تواند این مشکل را به راحتی رفع کند.

برای ساختمان های مسکونی دلایل زیادی برای استفاده از دستگاه بوستر وجود دارد. رایج ترین دلیل نیاز به این دستگاه در ساختمان های مسکونی، به خانه های شهری بر می گردد. در ساختمان های مسکونی فشار آب به خانه هایی که در یک خط قرار دارند، وابسته است. وقتی خانه ای در اطراف ساختمان شما ساخته شود، احتمال افت فشار آن وجود دارد. در این شرایط می توانید به عنوان راه حل یک دستگاه بوستر پمپ آبرسانی تهیه کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره پمپ دیافراگمی صنعتی با ما همراه باشید.


بوستر پمپ آبرسانی با مخزن انبساط

مخزن انبساط یا هیدروپنوماتیک می تواند سیستم آب را بیشتر از آنچه هست، تقویت کند. مخزن با انبساط، به آب فضای کافی می دهد و از خاموش و روشن شدن بوستر پمپ با باز و بسته شدن شیر جلوگیری می کند. دستگاه های بوستری که با استفاده از دکمه، خاموش و روشن می شوند، ممکن است در حین راه اندازی دچار اختلال شوند. مخزن انبساط از این نوسان ها جلوگیری می کند.

در نهایت به یاد داشته باشید که اندازه و ویژگی های دستگاه بوستر پمپ آبرسانی تا حد خیلی زیادی به ویژگی های ساختمان وابسته است. برای اینکه اندازه دستگاه را مشخص کنید، باید به تعداد طبقات ساختمان، تعداد افرادی که از آب استفاده می کنند و بسیاری دیگر از فاکتور ها توجه کنید.

خرید دستگاه بوستر به معنای سرمایه گذاری برای راحتی هر چه بیشتر ساکنین ساختمان است. فشار آب یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که برای یک ساختمان مسکونی یا محل کار اهمیت دارد. با استفاده از دستگاه بوستر هم می توانید به فشار آب بیفزایید و هم در مصرف هزینه ها تا حد زیادی صرفه جویی کنید.

ما در مقاله های قبلی درباره بوستر پمپ دور متغیر توضیح دادیم برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.


تعریف دقیق بوستر پمپ آبرسانی

 استفاده از پمپ آبرسانی برای محیط‌های مختلف از جمله ساختمان‌های مسکونی و تجاری، می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد؛ اما گاهی یک پمپ کوچک نمی‌تواند جوابگوی نیاز این ساختمان‌ها باشد. در این صورت می‌توان از یک پمپ بزرگ یا چند پمپ کوچک برای رساندن آب به ساختمان استفاده کرد. در شرایطی که نیاز به استفاده از چندین پمپ آبرسانی در کنار یکدیگر باشد، می‌توان از بوستر پمپ آبرسانی استفاده کرد. 

 بوستر پمپ آبرسانی چیست؟ 

 بوستر پمپ، یک محصول جانبی برای سیستم‌های آبرسانی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و هتل‌های بزرگ است. بوستر وظیفه تنظیم فشار آب را برای انتقال آب به فضاهای مختلف و طبقات بالا و پایین را دارد. بنابراین، با کمک این محصولات می‌توان بدون نیاز به استفاده از پمپ‌های بزرگ، از چند پمپ کوچک برای تامین فشار مورد نیاز برای آبرسانی استفاده نمود. بوستر پمپ آبرسانی به واسطه داشتن عملکرد عالی، می‌تواند برای ساختمان‌های مسکونی بزرگ و برج‌های اقامتی گزینه خوبی محسوب شود. با کمک این بوستر، آب مورد نیاز ساختمان‌ها به صورت دائمی تامین خواهد شد. 

 نحوه عملکرد بوستر پمپ آبرسانی

 بوستر پمپ آبرسانی یکی از انواع محصولاتی است که می‌تواند با مقاومت بالای خودش در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که اشاره کردیم، این بوستر وظیفه اتصال چند پمپ را به یکدیگر دارد. زمانی که نیاز به ارسال آب به طبقات مختلف باشد، بوستر اجازه می‌دهد که در ابتدا یکی از پمپ‌ها شروع به کار کنند و میزان فشار مورد نیاز را برای انتقال آب فراهم نمایند؛ اما در صورتی که پمپ قادر به تامین چنین فشاری نبود، پمپ‌های بعدی درگیر می‌شوند تا در نهایت فشار مورد نیاز تامین گردد. البته اگر پمپ اول بتواند فشار مورد نیاز را برای انتقال آب تامین کند، پمپ اول خاموش شده و دیگر نیازی به درگیر شدن پمپ‌های دیگر یست.

مطلب پیشنهادی : انواع بوستر پمپ های عمودی

 مزایای استفاده از بوستر پمپ آبرسانی

 بوستر پمپ آبرسانی در برخی از موارد به اجبار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما در شرایطی که استفاده از پمپ‌های متعدد ضروری باشد بهتر است که از بوستر استفاده شود. استفاده از بوستر پمپ آبرسانی می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

  •  صرفه جویی در هزینه 

 بوستر پمپ آبرسانی شما را از خرید پمپ‌های آبرسانی بسیار بزرگ و گران‌‌قیمت بی نیاز می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما شود. از طرفی این بوسترها اجازه نمی‌دهند که پمپ‌های کوچک مدام در حال کار باشند و فقط در مواقع لزوم اجازه کار را به پمپ‌های آبرسانی می‌دهد. این موضوع تاثیر زیادی روی صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

  •  تامین فشار مورد نیاز برای پمپ آب 

 بوسترهای پمپ آبرسانی می‌توانند برای تامین فشار مورد نیاز برای پمپ آب مورد استفاده قرار گیرند. این بوسترها نقش بسیار مهمی در تنظیم میزان فشار آب مورد نیاز برای پمپ‌ها دارند. به همین خاطر دیگر نوسان فشار در سیستم‌های آبرسانی و لوله‌ها وجود نخواهد داشت و این نوسان فشار نیز باعث خرابی این اتصالات آبی نخواهد شد.

  •  رفع مشکل عدم وجود آب در برج‌های بزرگ

 بوستر پمپ آبرسانی با تنظیم فشار، میزان آب مورد نیاز برج‌های مسکونی و تجاری بزرگ را تامین می‌کند. این در حالی است که این بوسترها مصرف انرژی بسیار بالایی ندارند و در هر محیطی قابل استفاده می‌باشند. برای برج‌های مسکونی و هتل‌هایی که نیاز به تامین آب به صورت منظم است، استفاده از این بوسترها یک ضرورت است.

 سخن پایانی

 بوستر پمپ آبرسانی که در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم، یکی از تجهیزات جانبی برای پمپ‌های آبرسانی است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در کاهش نیاز به استفاده از پمپ‌های بزرگ و گران قیمت ایفا کند. این بوسترها توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند و امکان خرید آن‌ها با قیمت‌های مختلف نیز وجود دارد.